vineri, 11 iulie 2008

Poti sa tii un secret???


Adevaru e ca m-am reapucat de cartea asta din simplul motiv ca de fiecare data cand o citesc, ma face sa rad. Ok, si autoarea e geniala. A mai scris colectia cu nebuna aia simpatica, innebunita dupa shopping (sincera sa fiu, cand vedeam ce prostii face doar din dorinta de-a avea nu stiu ce pereche de pantofi incomozi, ma apuca durerea de cap) si altele, dar dupa parerea mea asta e cea mai tare.
Trec peste subiectul carti. Ma cam depaseste, Nu pot sa citesc o carte serioasa ca brusc, ma apuca lenea. Asa ca o sa incerc sa scriu despre secrete (ca tot veni vorba). Stiu ca toata lumea are secrete. E cat se poate de normal. Dar ideea care e mai dubioasa pentru mine are legatura cu ce inseamna pentru fiecare un secret. Adica, secret=. Care este ţinut ascuns, care rămâne necunoscut, nedivulgat; confidenţial. Tratative secrete. (Despre sentimente) Care nu este declarat sau mărturisit; păstrat în taină. 2. Ascuns vederii, mascat privirilor. Ceea ce nu se ştie, nu se cunoaşte (de nimeni), ceea ce este tăinuit, nu trebuie spus nimănui (DEX). Dupa parerea mea secretul este acel mic detaliu penibil care este oarecum sfant pentru tine si ar fi mai bine ca numai tu sa ai acces la el.
In acelasi timp, exista unele secrete care daca ar iesi la iveala te-ar scuti de muuulte. Vorbesc despre chestiile nespuse. Amanuntele asupra carora pluteste incertitudinea. Eu una am si am avut destule de "d astea". Si nu ma mandresc cu faptul ca am stiut de fiecare data in ce categorie sa le bag. Insa au existat momente de genul "asta e. don't care about the consequences" si efectul a fost... interesant. Pentru unele impartasiri m-am felicitat si nu-mi venea sa cred ca mi-a fost frica de, in fond, nimic. Dar in alte dati... nu comentam.
Si in cartea mea, faptul ca intr-un moment de ratacire protagonista i-a zis toate secretele ei vecinului, nu a scutit-o de multe. Ma rog, la un momentdat cand toate erau pe roze, tipa simtea nevoia sa scrie o carte despre cum sa-ti impartasesti toate secretele partenerului=fericire garantata.
Oare e ok sa recunosc pur si simplu?

Un comentariu:

Loredana spunea...

Sunt de acord cu tine..am mai citit si alte carti scrise de Sophie Kinsella..dar cel mai mult mi-a placut tot aceasta. "Iti amintesti de mine?" cred ca ar fi pe locul 2 de la aceasta scriitoare. Mi se pare super si am terminat-o foarte repede. Citeam la scoala, in timpul orelor, in autobuz in drum spre casa, cand mancam..tot timpul..pana am terminat-o :)).